Modules, webinars en meer
L2L-
Basismodule
​
De L2L-Basismodule behandelt in vier bijeenkomsten beknopt de basistheorie van Auditory Verbal Therapy. Deze omvat:
De hoor- en luisterontwikkeling van dove en slechthorende kinderen
Ouders: partnerschap, self-efficacy en leerstijlen
Hoorrevalidatie en technologie
De opbouw van een AV-sessie en doelstellingen
​​​
Na elke bijeenkomst wordt verdiepende literatuur aangeboden.
L2L-
Gevorderden-module
De L2L- Gevorderden-module richt zich op de Auditory Verbal strategieën. In vijf groepsbijeenkomsten komt de theorie achter de strategieën aan bod. Na elke groepsbijeenkomst is er een individuele sessie om ook je vaardigheden in het aanbieden van de technieken te versterken.
L2L-
Webinars
De webinars van Learning to Listen belichten kleinere onderwerpen uit de Auditory Verbal Therapy die je verbreding en verdieping geven in je sessies. Bij uitstek geschikt om los te volgen.
​
De Ling-klanken
De Auditory Feedback Loop
Pragmatiekontwikkeling en AVT
ToM-taal en AVT
Boeken, voorlezen en verhalen vertellen
Spraakperceptie en het regenboogaudiogram
Zinsbouw met het gehoor als basis
​
​
L2L-
Individuele sessies
Individuele sessies zijn bedoeld om je behandelingen of huisbezoeken een stap verder te brengen in denken vanuit auditieve input. Het gehoor wordt hierdoor steeds meer leidend in je aanpak. Voorbeelden die in de praktijk goed blijken te werken zijn:
een praktische sessie aan de hand van een casus, die aan de hand van beeldmateriaal wordt bekeken vanuit auditieve hoek. We bepalen waar het kind nu staat in het ontwikkelen van horen en luisteren en wat de volgende stap zou kunnen zijn volgens Auditory Verbal Therapy.
​
een praktische sessie aan de hand van beeldmateriaal van een huisbezoek of behandeling waarin je vragen hebt over je eigen beheersing van de strategieën van Auditory Verbal Therapy. Waar kan je behandeling auditiever worden? Welke strategie zou je beter willen beheersen en hoe doe je dit?
​
een theoretische sessie aan de hand van je behandelplan, waarbij je niet zeker bent of de doelen die je stelt auditief voldoende uitdagend zijn. Of juist te veel gevraagd.
​
​
​

